NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Oferta handlowa. Jak przygotować taką, która zainteresuje klienta?

Oferta handlowa. Jak przygotować taką, która zainteresuje klienta?

Poszukiwanie kontrahentów czy klientów to żmudna praca. Trudności na tym polu czekają głównie na nowe firmy, dopiero rozpoczynające działalność w branży. Jak przygotować ofertę, która zainteresuje potencjalnych klientów?

Oferta handlowa to, najprościej mówiąc, dokument zawierający informacje o usługach aktualnie realizowanych przez firmę lub towarach przez nią oferowanych. Większość ofert handlowych zawiera również zachętę do współpracy. Przygotowanie oferty handlowej nie jest czasochłonne, ale by okazała się ona rzeczywiście skuteczna, niezbędne jest stworzenie takiej treści, która będzie oddziaływać na potencjalnego klienta.


Od czego zacząć tworzenie oferty handlowej?

Kto lepiej zna firmę niż jej właściciel? Jeżeli on sam przystąpi do tworzenia oferty handlowej, to nie musi na swoje potrzeby wyczerpująco rozpisywać oferowanych towarów czy usług. Gdy jednak zleca wykonanie oferty handlowej firmie zewnętrznej (specjalizującej się w przygotowywaniu takich materiałów), podstawowym krokiem jest przekazanie jej szczegółowych informacji, na podstawie której oferta ma zostać przygotowana.


Jakie informacje uwzględnić w przygotowywanej ofercie? Oto te, które są najważniejsze:

  • Dane firmy – w zależności od objętości oferty handlowej, dane firmy mogą zostać zawarte na pierwszej stronie, mogą również zostać umieszczone w stopce na każdej stronie. Drugie rozwiązanie jest o tyle korzystne, że nie jest konieczne przeznaczanie całej strony tylko na to, by umieścić na niej podstawowe informacje kontaktowe;
  • Oferta – w zależności tego, co konkretnie oferuje firma, dobrze, by w treści dokumentu zostały uwzględnione podstawowe informacje o produktach lub ofertach. Istotne są ceny, czas dostawy czy wykonania usługi. Dobrze również, by potencjalni klienci lub kontrahenci mogli produkty zobaczyć – zamieszczenie fotografii jest bardzo dobrym rozwiązaniem;
  • Opis korzyści wynikający z podjęcia współpracy – w ofercie powinny znaleźć się informacje o tym, jakie korzyści klient osiągnie decydując się na współpracę. Korzyści można wypunktować na jednej stronie – dzięki temu osoba czytająca ofertę nie zniechęci się na widok ściany tekstu;
  • Referencje – ta część oferty jest równie ważna, jak ta, w której przedstawione zostają produkty czy usługi. Warto wymienić firmy, z którymi się dotychczas współpracowało lub zapoznać potencjalnych klientów z opiniami dotychczasowych kontrahentów.

Powyższe elementy nie są wszystkimi mogącymi znaleźć się w ofercie. Wiele zależy od kreatywności osoby ją tworzącej i tego, jakie informacje uzna ona za istotne dla przekonania potencjalnego klienta do nawiązania współpracy.
 

Zwięźle i krótko, czyli…

…wyobraź sobie, że jesteś w firmie osobą decyzyjną, odpowiedzialną za wybór najlepszych ofert handlowych. Na twoje biurko codziennie spływa kilka ofert w formie papierowej, kolejnych kilka znajdujesz w skrzynce elektronicznej. Czy rzeczywiście każdą z nich będziesz skrupulatnie przeglądać? Zapewne nie. Właśnie dlatego tworząc ofertę handlową, warto wczuć się w rolę potencjalnego odbiorcy. On musi otrzymać najważniejsze informacje w kilka sekund, by móc zainteresować się całym dokumentem. W przeciwnym wypadku oferta zostanie zupełnie zignorowana.


Elektronicznie czy tradycyjnie?

Sposób, w jaki oferta handlowa zostanie rozesłana nie ma większego znaczenia. W przypadku skorzystania z wersji papierowej przedsiębiorca musi liczyć się z koniecznością wykorzystania dobrego papieru. Jeżeli jednak kartek jest więcej, to uwzględnić trzeba koszty bindowania lub zakupu folderów reklamowych.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-skoczow.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017